Kontakt

FERS

Najbliższe wydarzenia

Ruszyła rekrutacja na doradztwo pn. „Akademia Ekonomii Społecznej dla Samorządowca”

Zdjęcie przedstawia osoby siedzące w sali szkoleniowej a przed nimi stoi przed tablica multimedialną mężczyzna

 Ruszyła rekrutacja na doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) w zakresie ekonomii społecznej i wsparcia podmiotów ekonomii społecznej pn. „Akademia Ekonomii Społecznej dla Samorządowca”, które rozpocznie sie w listopadzie 2024 r.

Doradztwo świadczone będzie w ramach 6-godzinnych warsztatów przez eksperta zewnętrznego w czterech subregionach, tj. w subregionie nidzickim, olsztyńskim, ełckim i elbląskim. Warsztaty odbywać się będą w salach urzędów gmin/starostwa powiatowego/siedzibie ośrodka wsparcia ekonomii społecznej z danego subregionu. Szczegółowe informacje na temat terminu i miejsca zostaną przekazane osobom zakwalifikowanym w późniejszym terminie.

 

Zakres doradztwa podczas warsztatu pn. „Akademia Ekonomii Społecznej dla Samorządowca” będzie obejmował m.in. następujące zagadnienia:

  • zlecanie i powierzanie zadań podmiotom ekonomii społecznej (PES) w różnych trybach przewidzianych prawem,
  • formy współpracy jednostek samorządu terytorialnego z podmiotami ekonomii społecznej,
  • wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w programowaniu lokalnym, dotyczącym ekonomii społecznej, tj. uwzględnianie problematyki udziału ekonomii społecznej (oraz potencjału PES w zakresie świadczenia usług społecznych) w strategiach rozwiazywania problemów społecznych,
  • instrumenty wsparcia przewidziane w ustawie o ekonomii społecznej, w tym instrumentów wsparcia finansowanych ze środków EFS+, PFRON, FP,
  • stosowanie klauzul społecznych w zamówieniach publicznych.

Kryteriami rekrutacji na ww. doradztwo podczas warsztatu pn. „Akademia Ekonomii Społecznej dla Samorządowca” będą:

  • osoby nowe, nieuczestniczące wcześniej w projekcie,
  • osoby z niepełnosprawnością,
  • osoby, które uzasadniły merytorycznie potrzebę udziału we wsparciu,
  • kolejność zgłoszeń.

W przypadku dużej liczby zgłoszeń, ograniczymy liczbę zgłoszonych osób do jednej osoby z instytucji. 

W celu zgłoszenia się na warsztat proszę o przesłanie w terminie do 31 lipca 2024 r. wypełnionych formularzy zgłoszeniowych stanowiących załącznik nr 1.

Czytelnie wypełnione zgłoszenia oraz oświadczenia dotyczące niepełnosprawności (jeśli dotyczą) należy przesyłać w formie zaszyfrowanych skanów z oryginału pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. albo dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą tradycyjną na adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, 10-447 Olsztyn ul. Głowackiego 17. Hasło do dokumentów prosimy przesłać odrębnym mailem.

Przed złożeniem formularzy proszę o zapoznanie się z załączonym regulaminem rekrutacji, który dostępny jest również na stronie: sps.warmia.mazury.pl. Przesłane zgłoszenia będziemy traktować jako Państwa zobowiązanie do udziału w warsztatach prowadzonych w ramach projektu „Spójna Polityka Społeczna Warmii i Mazur”.        

Zawiadomienie o zakwalifikowaniu się na doradztwo zostanie przekazane Państwu pocztą elektroniczną na adres wskazany w formularzu zgłoszeniowym lub telefonicznie. Brak informacji o zakwalifikowaniu oznacza, że dana osoba nie została zakwalifikowana.

Osoba do kontaktu: specjalista ds. ekonomii społecznej, Pani Monika Krzysztoń pod nr tel.: 89 521 95 30.

Załącznik_nr_1-Formularz_zgloszeniowy_do_Regulaminu_Rekrutacji_.doc

Zalacznik_nr_3_Oświadczenie_dotyczące_niepełnosprawności.doc

Załącznik_nr_2-Regulamin_Rekrutacji.docx

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Nazwa Projektu: „Spójna Polityka Społeczna Warmii i Mazur”
Wartość projektu ogółem: 18 287 936,90 zł
Budżet Państwa: 3 196 731,38 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 15 091 205,52 zł
Okres realizacji: 1.10.2023 - 31.12.2028 r.